Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 2 april 2012

Lente!

Jullie snappen wel dat deze dag ietwat anders verliep dan gepland. De maandag is altijd al een dag met een strak schema (doe ik die dingen waar ik de rest van de week niet aan toekom...), vandaag nog 2 afspraken en al-die-andere-dingen. Dus zieke dochter met 40 graden koort heel even op de bank bij oma gelegd en zo goed en kwaad als het ging mijn programmaatje afgedraaid. Daarvóór nog snel, snel de viooltjes geplant die al een week stonden te wachten. Ik heb nl. een bloemenbak bij de Gemeente aangevraagd onder de plechtige belofte dat ik er zelf voor zou zorgen, beplanten enzovoort. En ik kreeg 'm!!




Oké, het moet nog een beetje groeien, he?


Het wordt echt nog wat met ons straatje!
En toen liep ik langs onze etalage........ooooh!

Arme viooltjes....


Ik hoop dat ik het paarse exemplaar nog redden kan...

En heb je de bloesem op de Markt al gezien? Met een houdbaarheidsdatum van maar 1 weekje, maar zo mooi! En als je eronder staat hoor je het gezoem van "overjarige" knoeperts van hommels, die helemaal uit hun dak gaan van zoveel bloemetjes:




Is dat geen lente???

En tot slot dan nog even over handwerken....Bij Echtstudio vind je een paar leuke patronen voor de lente en Pasen, o.a. deze omgehaakte granny-eitjes maar ook een leuke eiermand!


(en maak je een halve, dan past-ie misschien wel als eierwarmer!)

2 opmerkingen:

  1. Die violen die helemaal slap hangen redden het waarschijnlijk ook nog wel hoor, gewoon in een bak water zetten.. Ze worden er alleen niet mooier van. Violen binnen gaat sowieso snel mis...

    Geweldig mooi die bloesem aan de bomen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super dat je een bloembak hebt gekregen. Daar kan de straat inderdaad van opfleuren.

    Hopelijk wordt je week verder een klein beetje minder hectisch.
    Beterschap toegewenst voor Miriam.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen