Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 11 april 2012

Wild breien

Het Wild Breien neemt een beetje virus-vormen aan! Uit verschillende hoeken hoor ik dat er bijv. voor Koninginnedag wild brei-projectjes zijn gestart. allereerst in Veenendaal waar de Koningin haar verjaardag viert.






Veenendaal heeft wat met Wol, want de laatste Nederlandse Wolfabriek van Scheepjeswol stond in Veenendaal. Wil je meedoen met het wildbreien in Veenendaal, kijk dan op de site van de Bibliotheek, daar vind je alle informatie.

Woon je juist in de buurt van Nieuw-Lekkerland? Ook dan kun je meedoen met het Wildbreien rondom Koninginnedag! Op het blog http://koninginnedagproject2012.blogspot.com/ kun je informatie vinden. Er wordt een oproep gedaan aan alle inwoners om de straten en dijken te versieren. Een mooi stukje Holland in Hollandse kleuren !



En dat kan iedereen natuurlijk in zijn tuintje maken!

Ben je deze zomer op Walcheren? Dan is dit misschien wat voor jou! Op Minicamping De Visser in Zoutelande wordt op elke eerste donderdag van de maand gebreid om de omgeving wat mooier te maken. Dit is je kans om op een prachtige lokatie in het Walcherse land lekker te breien! Van de site:

Insteken, omslaan, doorhalen en af laten gaan.
Breien en haken, het lijkt een activiteit uit het verleden. Iets dat oma altijd doet/deed of iets dat je vroeger op school moest leren. Maar breien en haken is weer helemaal hip.
 


Elke eerste donderdag in de nieuwe maand organiseren we een ochtend (wild)breien in Boudewijnskerke. Iedereen is welkom. Neem zelf wat materialen mee en we gaan aan de slag.
Samen bekleden we Boudewijnskerke en maken we het landschap om ons heen een beetje vrolijker. Geen graffiti, maar vrolijk gekleurde breisels, die de voorbijganger even doen stilstaan en een glimlach bezorgen.
Kosten: Deelname is gezellig en gratis.

En in Terneuzen kreeg gisteren deze boom een dasje van 36 meter omgehangen! Hier het filmpje...



 foto Raymond de Frel

1 opmerking:

  1. zo tof af en toe zie ik het hier (ik woon dicht bij Gent) in Gent ook wel eens verschijnen dat wild breien ... Het bezorgt me idd altijd een glimlach

    BeantwoordenVerwijderen